Inhoud
Deze cursus helpt leraren bij het ontwikkelen van een inclusieve en interculturele onderwijsomgeving door diversiteitssensitief lesgeven te implementeren. De cursus richt zich op pedagogische en vakdidactische strategieën, waarbij ‘asset-based teacher thinking’ centraal staat. Leraren leren hun eigen onderwijsdilemma’s te analyseren en actiegericht te onderzoeken, met behulp van wetenschappelijke literatuur, praktijkcases en feedback van collega’s en docenten.
Doelgroep:
- Leraren met minimaal een HBO-lerarenopleiding die lesgeven op een school. Een online kennismakingsgesprek maakt deel uit van de aanmelding.
Leerdoelen:
- Inzicht verwerven in theoretische concepten rond diversiteitssensitief lesgeven.
- Bewustwording van de eigen rol en positionaliteit in een diverse schoolcontext.
- Ontwikkelen van een handelingsrepertoire voor een inclusieve onderwijspraktijk.
- Onderzoek doen naar een onderwijsdilemma rondom diversiteit, ondersteund door feedback en literatuur.
Interesse in deze cursus?
Wil je een aanpassing doorvoeren in deze cursus?
Wijzigen