Inhoud
Deze opleiding is interactief en biedt veel ruimte voor het inbrengen van eigen vragen, casuïstiek en ervaringen. Theorie wordt gecombineerd met praktijkopdrachten, zodat kennis direct in de onderwijspraktijk kan worden toegepast.
Doelgroep
- Docententeams in het voortgezet onderwijs, die lesgeven aan leerlingen die het Nederlands nog maar beperkt beheersen.
- Vakdocenten in de ISK, die geen achtergrond in Nederlands of NT2 hebben.
Tijdens de bijeenkomsten worden onder andere de volgende vragen behandeld
- Wat is de achtergrond van de leerling en hoe beïnvloedt dit het schools functioneren?
- Hoe achterhaal je de onderwijsbehoeften van de leerling?
- Hoe geef je differentiatie vorm in de reguliere les?
- Hoe wordt een tweede taal geleerd en hoe stimuleer je taalontwikkeling in de reguliere les?
- Hoe bied je taalsteun en monitor je de taalontwikkeling?
- Hoe ga je om met bepaald gedrag van tweede taalleerders in de klas?
- Hoe activeer en motiveer je tweede taalleerders?
- Hoe stem je de aanpak tussen docenten af?
Interesse in deze cursus?
Wil je een aanpassing doorvoeren in deze cursus?
Wijzigen